logo

Mete Çağdaş Yazdı: Hançere

Bi yaşıma daha girdim!
Hapşıran kişiye “ Çok yaşa “yerine
 Allah sana rahmet etsin “diyecekmişiz…
Çünkü
Hapşıran kişi aslında o an ölüyor (muş)!
Ve aksırma anında,
canı adeta iade ediliyor (muş) !

Bunun böyle olduğunu iddia eden
Devletin diyanet başkan yardımcısı…

Şimdi ne demek lazım?
Ya da
ne yapmak gerekir?
“ Doğrudur “diyerek,
hapşıran arkadaşımıza
 Allah sana rahmet etsin “ mi demeliyiz?
Yoksa eskiden olduğu gibi
 Çok yaşa “mı?

Peki
Ayıp kaçmazsa bişey soracam…
“Nerden çıktı şimdi bu? 
Kuran da mı var?
İncil, tevrat?
Hangisi’nde yazıyor?
Madem öyle de
Söylesene hangi sure?
Benim bu konuda
Araştırmalarım ise şöyle:
İlkel kabileler, burnu “Ruha giden yol “
Olarak görüyorlardı…
Bu yüzden de hapşırırken,
Ruhun bir bölümünün
bedeni terk edeceğine inanıyorlardı…

Musevilikte ise
Biri dua ederken hapşırırsa
Bu “ Tanrının onu duyduğunu
Ve duasını kabul ettiği
 “ anlamına geliyordu.

Eski romalılar hapşırana “ Salve“diyorlardı.
Yani “ sen sağlıklı ol “ anlamında…
Ve Yunanlılar da
 uzun bir yaşam “diliyorlardı.
“ Tanrı seni korusun” deyimini ise
İlk kez 6.yüzyılda Papa Gregorius söylemiş.
Nitekim yunanlı şair Homeros’un
Milattan önce 800’ler de
Hapşıran kişiye sağlık dileyen satırları mevcut

Tıp dünyasına göre hapşırık :
Burun ile yutak bölgesi arasında bulunan
Ve “ Hançere “adı verilen kapakçık’ın
Aniden açılması olayına verilen ad.

Diyeceğim odur ki
Hapşırmak ” bilimsel bir veri ”
 Çok yaşa “
ya da
“ Allah sana rahmet etsin “
Desek ne olur ,
demesek ne?
Günaha mı gireriz?

Geçin bunları ya…
İslamiyet’i ,dede korkut masallarına çevirdiniz be!
987 gün boyunca sürekli hapşırarak,
Guinness rekorlar kitabı “na giren
İngiliz Donna Griffıth
987 kez öldü öldü dirildi mi yani?
bi kere doğanın tabiatına aykırı bu yahu!
 Allah sana rahmet etsin “demeyelim iyisi mi
Bu milletin “ Çok yaşa “dediği
Zaten en fazla üç gün yaşıyor!
hapşırığı boşver hocaefendi
osurana ne diyeceğiz,
osurana?
Sen onu söyle…

Etiketler: » » » » » » »
Share
#

SENDE YORUM YAZ